Nedělní ráno přivítalo na startu druhé etapy čtyřicet čtyři posádek soudobého startovního pole a devítku posádek zápolících o body v rámci hodnocení šampionátu historických automobilů. Na všechny hned zrána čekala trojice klasických rychlostních testů v těsné blízkosti Valašského Meziříčí.
Nedělní ráno přivítalo na startu druhé etapy čtyřicet čtyři posádek soudobého startovního pole a devítku posádek zápolících o body v rámci hodnocení šampionátu historických automobilů. Na všechny hned zrána čekala trojice klasických rychlostních testů v těsné blízkosti Valašského Meziříčí.S nástrahami deštěm notně zmáčené trati při teplotách pohybujících se lehce nad bodem mrazu se v neděli ráno a dopoledne dokázal nejlépe vyrovnat Filip Mareš, který vyhrál devátou a jedenáctou rychlostní zkoušku. Druhý dnešní test, tedy RZ 10 - Juřinka, absolvoval nejrychleji Jan Kopecký a opět se těsně dotáhnul na druhého Mareše. Na poslední měřené zkoušce úvodní sekce však pilot nové Škody Fabie RS Rally2 dostal defekt a ztratil zde na svého nejbližšího rivala necelých patnáct vteřin.V čele průběžné absolutní klasifikace po RZ 11 tak nadále figuruje Václav Pech s konstantním náskokem lehce přes dvanáct vteřin na druhého Mareše. Za třetím Janem Kopeckým drží s přehledem čtvrtou pozici Jan Černý, který má k dobru na pátého Poláka Lukasze Kotarbu přes tři minuty. Zajímavý souboj nicméně svádí o šesté místo Věroslav Cvrček a Aleš Jirásek, ze hry o tuto pozici není ani Martin Vlček.Ohlasy jezdců po RZ 11:
Václav Pech: "Dneska asi být první auto na trati není výhodou. Vody je opravdu hodně, možná spíš klukům za námi ukazujeme stopu a brzdné body. Přeci jen i v tom dešti za vámi nějaká stopa zůstane a ta stojatá voda se rozhodí. Ale nestěžuji si na to. Jen mám malinko sevřený zadek, protože té vody je hodně a ty asfalty jsou rychlé. S autem se nám ale jede dobře, všechno funguje."Filip Mareš: "Myslím, že v rámci možností musíme být spokojení. Dvě zkoušky ze tří jsme vyhráli, což je fajn. V tomhle zběsilém tempu proti tak dobrým posádkám nemůžeme čekat nějaké velké rozdíly, takže s tím tempem jsme spokojení. Nejedeme sice celý mistrák, ale porazit Honzu Kopeckého a Vaška Pecha je vždycky záležitostí prestiže. Pokud by to nějakého závodníka nestrhlo k vysokému nasazení, tak by to podle mě nebyl správný závodník. Důvod jet rychle tedy určitě je."Jan Kopecký: "Na poslední zkoušce jsme měli defekt pravého předního kola. Bylo to ve výjezdu z retardéru do dlouhé roviny, soustředil jsem se na výjezd a nepodíval se dovnitř zatáčky. Chtěl jsem jet naplno na dvojku, byl jsem přesvědčený, že je tam dost místa, ale škrtnul jsem si o kužel. Prorazil jsem kolo."Jan Černý: "Bylo to náročné a zatím mi to nejde tak jako včera. Nejsem schopný zahřát pneumatiky a chybí mi včerejší jistota. Zkusíme změnit nastavení auta a trochu se do toho zase dostat."Lukasz Kotarba: "Ráno to bylo fajn, i když nám úplně nepřeje počasí. Hodně prší, ale snažíme se útočit a hledáme ideální přilnavost. Chceme se zlepšovat. S dnešními zkouškami nemám zkušenosti, jedeme je vůbec poprvé a snažíme se především udržet na trati a držet krok s ostatními. Určitě nás čekají změny v nastavení auta. Máme nedotáčivý předek auta, takže s tím musíme zkusit něco udělat. Máme k dispozici nějaká data z jiných soutěží, tak doufám, že se nám to podaří."Věroslav Cvrček: "Všechno zase super. Jedeme s er-pětkou poprvé na Michelinech na takovém mokru, funguje to výborně. Máme slušné tempo a dobrý pocit z jízdy. Prostor na zlepšení určitě je hodně, ale v těchto podmínkách a na střídajících se typech asfaltu není snadné najít správnou hranici. Bude to ještě dlouhé, ale zatím skvělé."
KOWAX Valašská rally ValMez, tiskový servisJan Vaškovič, foto: rallyservice.cz