Po RZ11: Setrvalý stav, Kopecký nadále vede


Na první sekci nedělní etapy 37. KOWAX Valašské rally ValMez si soutěžní posádky musely přivstat, na trať se totiž vyráželo již v sedm hodin ráno.

Po RZ11: Setrvalý stav, Kopecký nadále vede

Když k tomu připočteme fakt, že na soutěžící čekalo celkem 55 závodních kilometrů bez možnosti využít asistence svých mechaniků, měli z této sekce obavy i ti nejzkušenější. Náročnost tratě se dle očekávání projevila hned na RZ8 Hukvaldy, kde kvůli výletům mimo trať soutěž opustili dva piloti. Vůz Radima Koutka navíc vlivem nešťastné náhody poškodil plynovou přípojku v těsné blízkosti tratě a nechtěně zařídil pro zbytek soutěžního pelotonu volný průjezdu. Soutěžní posádky, které marně vyhlížely start této erzety, se však nemusely cítit ochuzeny. Rozhodnutím sboru sportovních komisařů byl totiž osmý test nakonec anulován, neboť ohlášené zkrácení této rychlostní zkoušky o 0,1 km (viz Prováděcí ustanovení č. 3) nebylo naplněno, čímž mohlo dojít k ovlivnění dosažených časů (Rozhodnutí sportovních komisařů č. 1).

Na čele soutěže dál vládne Jan Kopecký, který dosud nebyl svými soupeři poražen (na anulované RZ8 sice prohrál s Veibym). S odstupem tři čtvrtě minuty za jeho zády se po celou dopolední sekci pohyboval Nor Ole Christian Veiby, anulování osmého testu však vrátilo na stříbrný post Václava Pecha, jehož průběžný výsledek dlouho ovlivňovala ranní ztráta 22 sekund. Zbylé pozice v elitní pětici nadále patří Janu Dohnalovi a Janu Černému.

Upozorňujeme, že ohlasy soutěžních posádek byly nasbírány ještě v situaci, kdy anulování osmé rychlostní zkoušky sportovními komisaři nebylo známo.

 

 

Ohlasy jezdců po RZ11:

1 / Jan Kopecký

"Ráno jsem začal trochu opatrněji, na vlhku to strašně klouzalo, asi kvůli zbytkům posypové soli. Doplatil na to i Václav Pech, který byl asi dvakrát mimo trať. Ráno jsem váhal, jestli neobout trošku tvrdší slik a asi by to bylo lepší. Měkkou směs už asi dnes nepojedeme."

2 / Václav Pech (bez znalosti anulování RZ8)

"Na prvních Hukvaldech jsem třikrát nedobrzdil, jednou jsme vypadli na louku. Naštěstí jsme se vždy zdárně vrátili na cestu. Raději jsem tak jel Bystřičku více opatrně, neboť to hodně klouzalo a nechtěl jsem udělat větší chybu.

Podmínky jsou naprosto odlišné než včera, není tak vytaháno, ale asfalty jsou více uklouzané. Snažil jsem se jet rychleji, ale nešlo to podle mých představ, něco bylo stále špatně. Měkké gumy však byly v pohodě, nefungoval jsem já. Jede se dvakrát Tatra, stále je do cíle daleko, ještě se může stát cokoli."

3 / Jan Černý
"Není to bůhvíco. Udělal jsem nějaké chyby, jednou jsem i musel couvat z retardéru. Máme drobný problém, asi ložisko levého zadního kola. Není to prostě ono. S Fiestou se mi jede dobře, ale ve větších rychlostech mi schází dostatek důvěry."

4 / Ole Christian Veiby
"Asi jsme se opravdu dobře probudili. Ale na trati to nebylo úplně jednoduché, podmínky byly hodně zrádné, měnila se přilnavost a místy bylo dost šotoliny. My jsme ale hned zkraje chytili dobrý rytmus, bavilo nás to. V jednom retardéru jsme si připsali penalizaci, ale nějak moc nám to nevadí. Myslím, že jsme dobře obuli, ale ráno bylo hodně zima a místy vlhko, takže to občas bylo nevyzpytatelné. Auto funguje dobře, takže se můžeme v klidu soustředit na svůj vlastní výkon."

5 / Jan Dohnal

„Byli jsme připraveni dobře, začali hodně rychle, avšak na RZ8 Hukvaldy přišla velká krize. Auto bylo celé mimo trať, jen se štěstím jsme minuli nějaké stromy. Naštěstí to vyšlo, ale donutilo mě to zase o jízdě více přemýšlet. Máme radost z pěkných časů a užíváme si to, ale opravdu špička jede strašně rychle, stejně i kluci za námi, stále se musíme hodně snažit. Dopoledne jsme jeli měkký slick, až na poslední a třetinu předposlední to byla dobrá volba. Teď už není tolik volného štěrku, není to tak zrádné, ale na mnoha místech to stále hodně klouže.“

6 / Jaroslaw Szeja
"Na prvních Hukvaldech jsme zrychlili asi až moc, byli jsme lehce mimo trať. Ale na druhé zkoušce už to bylo v pořádku, i teď na Hukvaldech. Ještě to není na sto procent, ale je to dobré. Auto funguje bezvadně."

7 / Miroslav Jakeš
"Ráno jsme obuli měkké gumy a bylo to v pohodě. S autem se dá jet rychle, ale na bordelu je ten rozdíl oproti turbu znát. Na suchu, třeba na Juřince, je to dobré, ale jinak ztrácíme. Kromě toho se ale s S2000 jede pěkně."
8 / Jaromír Tarabus

„Martin Vlček jede velice dobře, my naopak špatně. Nejsem vůbec spokojen se svou jízdou, cítím, že je to vlažnější. Gumy měkký slick, což byla asi volba všech, nemělo smysl dávat něco jiného.“

9 / Vojtěch Štajf

„Důvodem ztráty desítky jsou moje chyby. Ráno jsem začal slušně, ale když se snažím zrychlit, přijdou krize. Na Bystřičce jsme to v jednom místě málem zahodili. Jedu teď na hranici toho, abych auto udržel bezpečně na cestě. Snažil jsem se posouvat brzdy, ale byly z toho problémy v retardérech, takže tam to zřejmě není. Bude to o tom nasazení, na větší se ale necítím. Proto zkusíme uhájit místo před Mirkem Jakešem a čekat, co se vpředu semele.“

10 / Martin Vlček
"Na servis to mám z domova dva kilometry, takže jsem se vyspal opravdu dobře. Je znát, že jedeme v domácím prostředí, určitě to pomáhá. Ale v těch vysokých rychlostech oči a periferní vidění fungují úplně jinak, sám jsem občas překvapen, jak pak některé zatáčky vypadají a jak jsou třeba 'upravené' po průjezdu závodních speciálů."

16 / Filip Mareš
"Pořád máme rezervy a asi tam ještě dlouho budou. Není to jednoduché, využít takovou závodničku a přesednout z dvoukolky, která má maximálku 160 do auta, které jede skoro 200. To je velký rozdíl. Postupně se učíme, ztráta na kilometr je už menší a to mě těší. Ani neděláme nějaké větší změny na autě, jen s ohledem na bezpečnost a čitelnost jízdy."

17 / Václav Kopáček

"Že padnul druhý čas na RZ10 Juřinka, to bylo čistě dílo náhody. Jinak se stále hledám, nevěřím si, hlavně v rychlých katech mě to občas vystraší. Musím se ještě s fiestou hodně učit. Podmínky jinak lepší, stejně tak i dnešní startovní pozice, ale v druhých průjezdech už bylo zase na řadě míst vytaháno, ovšem mnohem méně než včera. Teď časy vůbec neřešíme, protože stále dělám moc chyb. Filip jede krásně vyrovnaně, my si opravdu jedeme svoje…"

21 / Martin Březík
"Hodně si to užíváme, už včera se nám povedlo zajet poslední dvě zkoušky. Škoda odstoupení Jardy Pešla, možná to bylo tím, že fotobuňka byla jinde. Ale to je prostě rally. My si jedeme svoje tempo."

24 / Martin Šikl
"Po ránu jsme se snažili, ale hodně to klouzalo, tak jsem se rozhodl, že nebudu bláznit. Chceme dojet až do cíle. Nevím, co se dělo na Hukvaldech, ale když jsem viděl Jardu Pešla ve stromě, tak to ze mě trošku spadlo a ubral jsem. Na třetího máme náskok, Martin je před námi o dost, tak chceme dojet na nějaké slušné pozici."

34 / Lukáš Matěna

„Jedeme si to svoje, ráno vyšlo docela dobře. Začali jsme na měkkém slicku, pak přezuli, což byla mnohem lepší volba. Není tolik vytaháno, je to méně záludné, a určitě Hukvaldy mi sedly. Třeba proti včerejší Lešné.“

39 / Julian Wagner

"Po včerejších problémech s alternátorem, dnešek probíhal v pohodě. Cítím se dobře za volantem a snažím se zrychlovat, zkusit vyhrát dvoukolky. Na každé erzetě chci předvést maximum, a protože tady vložky neznám, vše je tak nové a moc nic neřeším. Z Rakouska jsem zvyklý i na nečistoty, takže s tím nemám problém.“

40 / Lumír Firla

„Snažíme se pořád zrychlovat, ale kluci jedou moc dobře. Sžívám se dále s peugeotem, na krásných erzetách, kde je super svezení. Jsem určitě rád, že je sucho. Jedeme na pohodu, ale snažíme se jet rychle.“

41 / Jiří Navrátil

„Dvoukolky už nevedeme, přijeli jsme pozdě do časovky a inkasovali 1:10 min penalizace. Včera to bylo úžasné, takové umístění jsem vůbec nečekal. Dnes ráno jsem byl nervózní, pak jsme vyskočili v místě, kde loni Jakeš (nad Mniším), naštěstí bez zásadního problému. Na Juřince odstartovali, voda šla nahoru, až na 150°C, kdy se peugeot přepl do nouzového režimu. Důvodem byl spadlý řemen vodní pumpy. Proto jsme tam dostali od Juliana patnáct, následně nestihli časovku, proto přišel propad pořadím. Doteď to byla hvězdná show, vedli jsme, teď jsem naopak trochu smutný. Ale do cíle se ještě může stát cokoliv.“

 

Informačním kanálem 37. KOWAX Valašské rally ValMez 2018 je stránka www.valasskarally.cz, informace k soutěži naleznou zájemci také na facebookovém profilu KOWAX Valašská Rally Valmez.

KOWAX Valašská rally ValMez 2018 | tiskový servis

Tomáš Plachý, Jan Vaškovič, Jiří Dokulil