Václav Pech si v opakovaných průjezdech rychlostních zkoušek Poličná a Lešná udržel průběžné vedení v absolutní klasifikaci soutěže. Z nejlepšího času na třetí rychlostní zkoušce se ale radoval Filip Mareš. Ten se zároveň po čtyřech odjetých měřených testech posunul na druhou příčku za Pecha.
Až za třetím Janem Černým, který si evidentně velmi rychle zvyká na Hyundai i20 N Rally2, figuruje po RZ 4 úřadující mistr České republiky Jan Kopecký. Ten nebyl zcela spokojen se svým výkonem a navíc své konto zatížil desetivteřinovou penalizací za pozdní příjezd do časové kontroly. Kostelecký pilot tak zaostává za vedoucím Pechem o dvacet sekund.
Mokrá a uklouzaná trať na druhé Lešné se stala osudnou Dominiku Stříteskému, který se svou Fabií R5 sklouznul z trati. To mělo za následek přerušení zkoušky, přestože Stříteského vůz, poté co jej diváci dostali zpět na trať, dokončil zkoušku po vlastní ose.
Hlasy jezdců po RZ 4:Václav Pech (1. místo): "Bylo to 'veselé'. Na Poličné jsem udělal dv zásadní chyby. Jednou mi to skoro zhaslo ve vracáku a hned v první další pravé jsem byl hodně venku. Jako bych měl málo zkušeností a nevěděl, že to nemůžu hned začít dohánět. Už to fakt vypadalo, že se podíváme o dost níž pod cestu do těch vykácených stromů. Naštěstí ale 'mazlík' zůstal na cestě, ani nevím jak. Do cíle jsem se pak samozřejmě trošku pos... Čtvrtou vložku jsem ale zajel přesně jak jsem chtěl. Jeli jsme ji rychle, ale přitom na hraně smeknutí, líbilo se mi to. Déšť to ale nijak neusnadnil. Jsou tu dost rychlé a klouzavé asfalty a dost rychlé okresky, těžko odhadneš, kdy se ti auto na tu vodu postaví nebo ne. Možná kdyby to bylo malinko pomalejší, ale když jedeš naplno na pětku, okolo sto osmdesáti, před tebou je jenom voda, tak to strašně těžko odhaduješ, kdy to drží a kdy to totálně uklouzne."Filip Mareš (2. místo): "Druhá sekce byla vydařená. Vašek byl na Lešné o pár vteřin rychlejší, ale jsou tam strašně dlouhé roviny, troufám si tvrdit, že tam mu nemůžeme konkurovat. Pro nás je dobrá zpráva, že jsme tam porazili Honzu. Na Poličné to bylo i krásné svezení. Na poslední zkoušce nás trochu vystrašil v nepříjemných místech olej na trati, ve stopě, kde jsem se potřeboval opřít do pneumatik. Voda ta místa prostě ukáže a nevěděl jsem, co to udělá. Ale přečkali jsme to a hezky se svezli. Tentokrát jsme se i trefili do pneumatik, byli jsme na tom vlastně všichni stejně."Jan Černý (3. místo): "Určitě jsme teď měli z mého pohledu komfortnější obutí. Cítil jsem se mnohem líp a bylo to dobré. Bylo sice hodně bince a bahna, ale moc mě to bavilo. Hledáme sice ještě optimální nastavení auta, ale na začátek jsem opravdu moc spokojený."Jan Kopecký (4. místo): "Druhá runda byla celá na vodě, ale jeli jsme na mokrých gumách, které docela dobře odvádějí vodu i bláto. Bohužel jsme přijeli o minutu pozdě do časovky a dostali deset vteřin penalizaci. Snažíme se jet rychle, ale zatím neumím auto úplně využít na těch nejuklouzanějších místech, ještě si tam úplně navzájem nedůvěřujeme. Měl bych jet podstatně rychleji, ale to se zatím neděje. Teď bude dost času popřemýšlet nad nastavením auta, určitě něco vymyslíme."Lukasz Kotarba (5. místo): "Bylo to docela dobré. Ze začátku se nám jelo hodně dobře, ale pak začalo pršet a bylo opravdu hodně vody. Upravili jsme nastavení podvozku jako na zmrzlou trať a snažili se jet rychle, ale bezpečně. Musím pochválit diváky, že stojí tam kde mají a jsou zodpovědní. Z toho máme radost, hlavně když to srovnám se závody v Polsku, kde divácké zóny chybí. Jsme spokojení s naším průběžným umístěním a rádi bychom ho udrželi až do konce, takže se budeme snažit jet jako doposud."Věroslav Cvrček (6. místo): "Loni jsem tu byl jen jako mechanik, ale zdá se mi, že auta jezdí stejně špinavá a posádky jsou stejně vykulené. Asi nás to ale nepřekvapilo, s něčím takovým jsme počítali, tedy že bude bláto a mokro. Některé asfalty extrémně kloužou. Jedeme kilometr za kilometrem, zkoušku za zkouškou a soustředíme se jen na sebe. Neřešíme výsledky ani časy, opravdu ani nevíme, jak na tom jsme. Je nám to jedno, chceme pracovat sami na sobě bez nějakého tlaku."Martin Vlček (7. místo): "Za mě je to Valaška jako vždycky. Počasí na přelomu března dubna je prostě aprílové. Trénink byl na suchu a teď zase hrůza. Dělali jsme velké změny na autech, bylo potřeba je přenastavit. Na tom kluzkém asfaltu se toho ale stejně moc dělat nedá. Ale to prostě k rally patří, nejsme na okruhu, kde bysme měli zameteno. Je to rally. S novým spolujezdcem zatím fungujeme perfektně. Pokračujeme, doufám, že se udržíme na cestě a zkusíme zrychlit."Karel Trojan (9. místo): "Teď jsme čekali asi dvacet minut na startu a fakt nebylo příjemné odstartovat do vložky na studených gumách, do jednoho z nejhorších povrchů. Nějak jsme to ale vybojovali. Je to očistec, toho bahna je tu stejně jako loni."Adam Březík (12. místo): "Poličná byla asi dobrá, dostali jsme jen něco málo přes dvě vteřiny od Honzy Kopeckého, což je pro mě úspěch. A půl vteřiny za Vaškem Pechem, to beru všemi deseti. Z Lešné dostaneme přidělený náhradní čas. Dominik zůstal venku asi kilometr před místem, kde jsem to loni zahodil já."
KOWAX Valašská rally ValMez, tiskový servis
Jan Vaškovič, foto: autor