Kopecký v neděli ráno kontroloval situaci, Pech útočil na Mareše


Úvod druhé etapy letošní Kowax Valašské Rally ValMez se nesl ve znamení výrazně lepších povětrnostních podmínek, než jaké provázely posádky v průběhu soboty. Na soutěžící čekaly první průjezdy trojicí měřených rychlostních testů, když nejdelším z nich byla 19,52 km dlouhá rychlostní zkouška Dlouhá Lhota v okolí přehrady Bystřička.

Kopecký v neděli ráno kontroloval situaci, Pech útočil na Mareše

Pozici na čele průběžné absolutní klasifikace dokázal po RZ 11 udržet Jan Kopecký na Škodě Fabia Rally2 Evo před Filipem Marešem na další Fabii Rally2 Evo. Marešova ztráta na Kopeckého se po 36ti odjetých měřených kilometrech v nedělním dopoledni rozšířila o rovné čtyři sekundy, což svědčilo o tom, v jak vysokém tempu se i nadále pokračovalo v souboji o nejvyšší příčky.

Třetí Václav Pech na Fordu Focus WRC podle očekávání stáhnul svůj odstup na Mareše především na Bystřičce, kde byl rychlejší o 6.4 sekundy. Před závěrečnou trojicí rychlostních zkoušek byl tak již jen o 3.4 vteřiny za svým mladším soupeřem a od vedoucího Kopeckého jej dělilo 18.2 vteřiny.

Na dalších pozicích jsou naopak karty víceméně rozdány. Čtvrtý Miko Marczyk má k dobru 44 sekund na pátého Toma Kristensson, za ním ve výsledcích figuruje Jaroslav Melichárek, který na mladého švédského jezdce ztrácí více než dvě minuty.

Na sedmou příčku celkově si po RZ 11 polepšil Karel Trojan na úkor Macieje Lubiaka. Polský pilot se totiž od desátého měřeného testu potýkal s poškozenou řadicí pákou, což se logicky podepsalo na jeho výsledných časech. Hned na úvodním nedělním testu pak ze soutěže odstoupil Tomáš Kurka, jehož Mini John Cooper Works WRC vyřadila ze hry prasklá poloosa.

 

Ohlasy jezdců po RZ 11:

Jan Kopecký: "My dnes zase tolik možností při volbě pneumatik nemáme, respektive nemám s nimi ještě tolik zkušeností. Šli jsme tedy do nějaké střední směsi, která fungovala dobře na suchu, ale na uklouzaném na Poličné a po startu Bystřičky jsem musel být strašně opatrný. Auto tam hodně klouzalo a musel jsem se naopak snažit využít těch suchých úseků. I když prostě volba pneumatik není optimální, je potřeba snažit se ze situace vytěžit maximum. Do závěru se musíme soustředit. Doufám, že s koncentrací nebudeme mít problémy, přeci jen už máme nějaké zkušenosti. Venca bude samozřejmě tlačit na Filipa tak musíme tlačit i my snažit se udržet první místo."

Filip Mareš: "Určitě to bylo lepší v tom, že nebylo tolik bláta a neklouzali jsme se v tunách marastu. Na druhou stranu to ale nebylo jednoduché, pro nás hlavně z hlediska volby pneumatik. Asi jsme se netrefili do nejlepší varianty a místy se trochu trápili, ale jinak jsme se docela hezky svezli. Od cíle Bystřičky přemýšlím nad tím, co udělat, abychom udrželi Vaška za sebou, ale zatím jsem to nějak nevymyslel. Rozjíždíš se tam z retardéru proti kopci, je tam spousta míst, kde se jede snad desítky vteřin v omezovači a holt to jeho auto jede možná o dvacet km/h rychleji. To co jsme schopní najít v uklouzaném a rozbitém tady odevzdáme úplně bez boje. Ale tak to je a my musíme hledat u sebe, kde se můžeme posunout dopředu a určitě tam ta místa jsou."

Václav Pech: "Z letošní Bystřičky jsem nějaký kyselý a nechci to teď nějak komentovat. Ale čas byl dobrý, s tím jsem spokojený. Auto funguje dobře, jen včera na startu poslední vložky jsem malinko ztratil, neřadilo mi pádlo pod volantem, ale to bylo jediné. Počasí teď neřeším, jsem nějaký rozklepaný z poslední zkoušky. Takovouhle jsem ještě v životě nejel."

Miko Marczyk: "První vložka pro mě byla docela dobře čitelná a sedla mi. Přišlo mi to trochu jako jízda na okruhu. Potom to ale byla výzva, hlavně úskákaná místa v lese na Poličné. Neměl jsem tam dost jistoty, abych to dokázal podržet. Na Bystřičku jsem si věřil, ale nějak jsme to nezvládli úplně nejlíp. Teď si to nějak musíme zanalyzovat a doufám, že ve druhém kole to bude mnohem lepší. Možná ani pneumatiky, které používáme ve WRC2, nejsou na tyto podmínky zrovna ideální. My je ale prostě musíme odzkoušet."

Tom Kristensson: "Dnes to bylo jako úplně jiná rally. Nové zkoušky, nové podmínky na trati. Vyzkoušeli jsme nové pneumatiky a nastavení podvozku. Musím ale přiznat, že se to úplně nepovedlo, protože jsem se snažil využít své zkušenosti z loňska. Moc se to nevyplatilo, tohle auto prostě funguje jinak. Nicméně jsme tady, bez nějakých potíží, i když to nebylo tak ryché, jak bych si přál. Mým cílem je ale získat maximum zkušeností a dojet až na rampu. Z tohoto pohledu je skvělé, že se podmínky tak výrazně proměnily. Za tuhle zkušenost a příležitost jsem moc rád a děkuji za ni i celému týmu."

Jaroslav Melichárek: "Podmínky jsou o něco lepší než včera, ale na trati je stále docela dost bláta. V lese je vlhko, je to těžké a náročné. Prostě pěkně těžké svezení. Pneumatiky jsme asi zvolili dobře, od včerejšku jen ladíme nastavení podvozku. Trošku jej teď změkčíme, aby to v těchto těžkých podmínkách lépe fungovalo. Je to pořád lepší a lepší a tím pádem se to odráží i na pocitu z jízdy a na časech. Uvidíme, jak to tedy bude vypadat v závěru."

Karel Trojan: "Mě se to letos moc líbí, i když včera to byl na tom blátě dost extrém. To jsem zažil snad dvakrát třikrát v životě. Neříkám, že to bylo špatné, ale za mně to prostě bylo brutální, očistec. Dnes se snažím jet hlavou, abychom udrželi naši pozici. Musím ale říci, že se mi vůbec nelíbí těch nových prvních pět šest kilometrů Bystřičky. Podle mě je to nebezpečné a zbytečné. Byl jsem tam třikrát v omezovači a ten les byl nazval doslova hazardem. Za mně by se takové úseky jezdit neměly, protože je to fakt nebezpečné."

Maciej Lubiak: "Pro nás to bylo těžké, protože se nám na druhé zkoušce rozletěla řadicí páčka. Jelo se s tím tedy dost těžce. Teď to vyměníme. Jinak se mi ale soutěž hodně líbí, je tu skvělá konkurence, pěkné zkoušky. Atmosféra Valašky je vynikající, jsem tu už potřetí a je to opravdu hezká soutěž."

Karel Trněný: "Jsem spokojený. Prioritou je pro nás dojet do cíle a nedělat chyby. Na Bystřičce jsme se úplně vykašlali na ten start, přišlo mi to tam nebezpečné, tak jsme tam nechali hrozně moc času. Nechci kritizovat trať, protože vím, že je za tím spousta práce, ale po pravdě, tohle je blbost. Snad by se to dalo řešit raději větším počtem normálních retardérů než místa, u kterých řešíš, jestli je projedeš nebo ne. Ale jsme tady, zkusíme to nějak dohnat a trošku se prohrabat dopředu."

Martin Vlček: "Pro nás ten včerejšek znamenal jistou ztrátu motivace. Valaška je naší domácí soutěží, vždycky mě tu provázel syndrom domácích závodů, takže letos to zase platilo. Dnes už je to ale zábava, nemusíme se honit o desetiny a můžeme jet trošku volněji. Občas potáhnu i za ručku a víc mě to baví."

Adam Březík: "Dnes jsme to pojali jenom jako test, takže to bylo vidět i na časech. Dost si hlídám těžká místa, tam kde si úplně nevěřím, tak tam nejedu. Na Juřince je to čisté, tak jsme se tam snažili jet, ale Poličnou jsem si hlídal a na Bystřičce jel pomalu. Po tom včerejším výpadku je pro nás nejdůležitější hlavně dojet. Teď si chci vyzkoušet výměnu diferenciálů, protože jsem to nikdy při závodě neudělal a chci mít ta data k dispozici i pro příště."

Jan Vaškovič - tiskové středisko