Jan Kopecký se svým navigátorem Janem Hlouškem i v druhé polovině sobotní etapy dokázali udržet všechny soupeře za svými zády a posádka Agrotec Škoda Rally Teamu tak po zásluze nastoupí do závěrečného dne letošní Kowax Valašské Rally ValMez z průběné vedoucí příčky absolutní klasifikace soutěže.
Z jezdců z popředí výsledkové listiny byl Kopecký navíc jediným pilotem, který nebyl na žádném z dosavadních osmi odjetých rychlostních testů horší než třetí, když tři z nich dokázal vyhrát. Druhé místo se ztrátou 10.8 sekundy drží po sobotě Filip Mareš s Radovanem Buchou na další Škodě Fabii Rally2 Evo, kteří v průběhu dne předváděli konzistentní a kvalitní výkon.
Průběžně třetí jsou Václav Pech s Petrem Uhlem na Fordu Focus WRC (+22.7 s na Kopeckého), kteří největší díl své ztráty nabrali na druhé Choryni, kde ztratili na Kopeckého patnáct vteřin.
Další dvě pozice ve výsledkové listině náleží zahraničním hostům. Čtvrtý Miko Marczyk se během dne dokázal stále lépe vyrovnávat s nástrahami kluzké trati, když zejména zkouška Rybí důkladně prověřila jezdecké umění jednotlivých pilotů. Podobně jako Marczyk, který se v okolí Valašského Meziřící připravuje na další sezónní starty, pojal svou účast na úvodním podniku českého mistrovství Tom Kristensson, pro kterého se jedná teprve o druhý start za volantem Hyundaie i20 R5. Jeho průběžně pátá příčka tak jen potvrzuje kvality mladého Seveřana.
Šestý po prvním dni skončil Maciej Lubiak, který byl i přes drobný výlet mimo trať na RZ 6 mnohem spokojenější než po první sekci. Sedmá pozice náleží nejrychlejšímu slovenskému jezdci, kterým je Jaroslav Melichárek na Fordu Fiesta WRC. Nejlepší desítku po prvním dni uzavírají Karel Trojan, Ondřej Šimek a Jiří Hanák.
Smolařem druhé sekce se stal Ondřej Bisaha, který sklouznul se svým Hyundaiem i20 R5 hned v první zatáčce po startu čtvrté rychlostní zkoušky, čímž se připravil o drahocenných šest minut a především o možnost bojovat o kvalitní celkový výsledek v hodnocení českého i slovenského šampionátu. Vyloučen byl naopak Dominik Stříteský (porušení čl. FIA ISC 12.2.1 a FIA RRSR 56.1.2).
Druhá etapa jubilejní 40. Kowax Valašské Rally Valmez 2022 má na programu celkem 6 rychlostních zkoušek v celkové délce 72.6 km. První z nich, Juřinka, startuje v neděli v 9:58, vítěze soutěže bychom pak měli znát okolo půl třetí odpoledne.
Ohlasy jezdů po RZ 6:Jan Kopecký: "Na Rybí opravdu moc čistého asfaltu nezbylo. Jelo se prakticky po celou rychlostku na blátě, bylo to hodně zajímavé. Lešná byla v proschlejších místech samozřejmě lepší, tam se dalo jet rychleji, na druhou stranu v lese zůstalo pořád dost vody a v každé zatáčce kde se dá katovat bylo vytaháno strašně moc bláta. Lešná mi navíc pořád ještě moc nesedí, mám před těmi kluzkými asfalty moc velký respekt. Auto drží a pak najednou strašně uklouzne, musím se na to naladit. Na Choryni bylo sucho, s výjimkou katů. V jednom jsem to přehnal, šli jsme ven a trochu sekali trávu, ale asi po třiceti čtyřiceti metrech jsme byli zpátky na trati."
Filip Mareš: "Druhá sekce pro nás byla celkově lepší než první. Na první zkoušce jsme už nijak nezaspali a neztratili tolik jako při prvním průjezdu. V součtu se nám podařilo zase něco stáhnout na první místo, takže spokojenost. Na Rybí to bylo bez špionů dost těžké, hlavně pro nás vpředu, kdy jsme první průjezd jeli na relativně čistém povrchu. Bláto se kolikrát objevilo i v zatáčkách, kde by mě vůbec nenapadlo, že se může katovat. V těch vysokých rychlostech to tedy nebylo nic moc, ale i to patří k rally. Lešná je těžká, mění se rytmus i typy asfaltů. Na oschlejších místech to možná bylo trochu snažší, na druhou stranu ale bylo zase jinde dost vytaháno a bylo těžké udržet se v tempu."
Miko Marczyk: "Dnešní den ještě pořád není u konce, protože máme ještě dva průjezdy městskou rychlostní zkouškou ve Valašském Meziříčí. Zatím jsem velmi spokojený. Podmínky se trochu změnily, když ráno bylo úplně mokro a místy pršelo, ale postupně to oschlo, jen zůstala spousta bláta, takže se střídá suchý asfalt s blátem vytahaným na trati. To bláto je hodně těžké a tahá nám to řízení, je velmi náročné udržet auto na trati. Ale celkově se mi to líbí."
Tom Kristensson: "Pořád máme před sebou ještě dva náročné průjezdy městem, stát se může cokoliv. Myslím, že jsou to nejbláznivější podmínky, které jsem zažil. Ve druhém prujezdu už byla trať sice suchá, ale katy byly velmi blátivé, náročné na řízení. Pro mě je to nové auto a takto náročné podmínky, tak jsem si slíbil, že musím alespoň dokončit. Vůbec netlačím, snažím se bez rizika jet a hlavně dojet. Ale takto vypadá pravá rally. Před každou zatáčkou se snažím dávat si pozor, i když je to jen lehká zatáčka, protože nikdy nevíte, co se stane a jestli vás to nevyhodí. Opravdu bláznivé."
Maciej Lubiak: "Na poslední zkoušce jsme vyskočili mimo trať a skončili na poli. Celkově se nám ale jelo lépe, teď to trochu oschlo, bylo to rychlejší a měli jsme lepší tempo. V zatáčkách bylo hodně bláta, ale na brzdy to bylo docela suché. Dnešek byl náročný, ale máme to za sebou. Zítra to asi nebude o moc jednodušší, ale budeme mít lepší výchozí pozici."
Martin Vlček: "Možná to bylo jednodušší než ráno, protože jsme věděli co nás čeká. Povrch jako takový se ale nezměnil. Spíš se naopak ukazovala taková ta místa, kde auta jezdila různě do lesa, mezi stromy a tak. Po tom ranním kotrmelci asi trpím ztrátou motivace, bylo to úplně zbytečné a zbytečně jsme přišli o body do mistráku. Co se dá dělat. Zítra už snad pojedeme normálně a pokud pojedeme časy do desítky, blíž k pětce, tak budu spokojený."
Ondřej Bisaha: "V místě, kde jsme vyletěli z trati, paradoxně nebylo žádné bláto. Byla to hned první zatáčka po startu RZ 4, zatočil jsem a bohužel jsem asi zvyklý na vyšší tlaky v gumách a najednou mi utekl zadek auta. Byl tam antikat, musel jsem to rovnat volantem a spadli jsme do škarpy. Volali jsme na diváky, ale dlouho se nic nedělo a nakonec jsme se odtamtud nějak dostali, ale nechali jsme tam asi šest minut. Navíc jsem si ještě špatně dotáhnul jeden pás, což mi nepřidalo. Strašně mě to mrzí, mohl to být vynikající výsledek. Před další zkouškou jsme pak přehazovali kola, málem jsme nestihli časovku. Pro nás tedy byla druhá sekce utrpení, ale aspoň vím, že dokážeme jet na tom binci a snad bude příště zase pršet."
Jaroslav Melichárek: "Je to velmi těžké, všechny zkoušky jsou zablácené, takže hodně kluzké, ale to je pro všechny stejné. Snažíme si užívat ten boj. Je vytaháno spousta bláta, klouže to, tak doufáme, že zítra nás čeká lepší den. Před sebou máme ještě průjezd městskou zkouškou, kde nemůžeme moc získat, jen ztratit, ale je to pro diváky, aby si to užili."
Karel Trněný: "Nevzpomínám si, že bych někdy zažil tak náročné podmínky. Je hodně vytaháno, takže bojujeme, ale auto je na nás hodné, řídí se příjemně. Měli jsme menší problém s přiděleným časem, což mě trochu demotivovalo, ale jinak máme opravdu výborné auto, trefili jsme se i do pneumatik a užíváme si soutěž."Jan Vaškovič, Evžen Gargulák - tiskové středisko