Valaška zatím v režii Jana Kopeckého


Posádka Škody Motorsport nepoznala přemožitele ani na třech rychlostních zkouškách druhé sekce JANČA – 36. Valašská rally Valmez a v čele si drží více než půlminutový náskok před nejbližšími pronásledovateli. Těmi zůstávají Václav Pech (Ford Fiesta R5), jenž se protáhl na druhou příčku, a Jan Černý na další Škodě Fabia R5. Bez změn zůstává pořadí na dalších pozicích, takže první šestku doplňují další fordy Jana Dohnala, Romana Odložilíka a Jaroslawa Szeji

Valašská rally Valmez 2017 - Jan Kopecký (foto Zdeněk Sluka)Jan Kopecký (st. č. 1): "Oproti prvnímu průjezdu bylo vytaháno možná tak v pěti procentech zatáček a hodně bláta bylo vyloženě jen v jednom místě. Jinak ta přilnavost byla naopak lepší než v prvním průjezdu, je vidět, že cesty jsou po zimě ještě špinavé. Podmínky byly tedy stoprocentně lepší než v prvním průjezdu. Jsem maximálně spokojený, i když teď jsme škrtli o retardér a možná nám tam naskočí nějaká penalizace. Bylo tam spoustu štěrku, takže přišla drobná chybička, ale jinak bylo všechno bez problémů. Náskok máme solidní, ale za čtrnáct dnů nás čeká Korsika, takže i dál pojedeme ve stejném tempu jako dneska."

Václav Pech (st. č. 2): "S autem jsme v servisu nic nedělali, cítím, že stále fiestu nevyužívám na sto procent. Jdeme krůček po krůčku, nechci nějakou fázi přeskočit, neboť opravdu se jede rychle, což jsem samozřejmě od Honzy Kopeckého čekal. Ale auto ovládám jak mám, ale ještě stále snese více. Já ovšem teď zatím více neumím."

Jan Černý (st. č. 3): "Kluci hodně zrychlili, my o pár vteřin. Bohužel nepodařil se takový progres jako jim, na tom musíme zapracovat. Pocitově jedeme hodně, ale když pak vidím Honzův čas, jde to ještě více. Osobně se cítím každým kilometrem lépe a lépe, je i super, v jakém tempu se jede, což člověku hodně dá. Na autě jsme nic nedělali, nechali jsme stejné nastavení. Chtěli jsme mít srovnání mezi průjezdy. Ale drobné doladění by bylo asi v nejbližší době vhodné."

Vojtěch Štajf (st. č. 4): "Dneska prostě nemám svůj den, nejde mi to. Nevím kde ztrácím, asi jsem moc vlažný. Na auto ani na pneumatiky se vymlouvat nemůžu. Volba pneumatik už teď byla dobrá, Franta čte rozpis dobře, je to ve mně. Snad se z toho vyspím a bude to lepší."

Jan Dohnal (st. č. 5): "Oproti první sekci jsem byl výrazně spokojenější. Trochu jsme upravili nastavení podvozku, takže jsem se v autě cítil líp. Ještě pořád mám ale v hlavě co by se dalo udělat, abych se cítil ještě líp. 'Myšák' to skvěle četl a pěkně jsme se svezli. Rezervy jsou, hlavně na brzdách, ale prostor ke zlepšení vidím a to je důležité. Máme připravené drobné změny, jinak to bude hlavně o hlavě, o počasí a volbě pneumatik."

Martin Vlček (st. č. 6): "Snad jsme si tu smůlu vybrali v první sekci, teď už to bylo dobré. Zvykáme si na nové pneumatiky, možná jsme nezvolili úplně dobře, ale to se uvidí podle jejich stavu. Zatím jsme docela spokojení, musíme se do toho postupně dostat, nemá cenu tomu ublížit při prvním závodě. Ještě nejsem spokojený s nastavením auta, musíme přitvrzovat. V rychlých pasážich kde musím sekat volantem se to moc naklání a je potřeba auto zklidnit."

Roman Odložilík (st. č. 8): "Udělali jsme drobné úpravy na autě, dali jsme tam měkčí pružiny, čímž se chování auta výrazně zlepšilo. Také jsem se už více sžil s micheliny, se kterými jsem dlouho nejel. Kluci na špici jedou moc rychle, před námi je mezera, za námi také. Takže zítra půjde hlavně o to udržet aktuální pozici a nic neriskovat."

Jaromír Tarabus (st. č. 9): "Moje pocity v autě jsou zase lepší, i když jsme chtěli trošku více zasahovat do pořadí na špičce. Ale snažíme se, cítím však, že auto by se dalo ještě více využít více a jet rychleji. Navíc jsem na poslední Lešné byl možná opatrnější, hlavně před retardéry, aby nedošlo na nějaký malér."

Karel Trněný (st. č 10): "Zrychlili jsme se jak jsme se zrychlit chtěli, ale na posun v pořadí to bohužel nestačilo. Musíme se smířit s tím, že to není trať pro nás, ale nechci se vymlouvat, všichni to mají stejné. Jenom mě to docela rozhodilo, nemáme rytmus, je to takové zklamání. Zítra to bude asi podobné nebo horší, tak nevím jestli se mám těšit."

Antonín Tlusťák (st.č. 12): "Nedělali jsme žádné velké úpravy, spíše jsme vybírali pneu, protože kvůli Kopřivnici byla spotřeba přece jen větší. Zítra zkusíme dát na Kopřivnici asi tvrdší směs. Jinak na rozjetí na asfaltu je Valaška parádní, na klasických vložkách jedeme vyrovnané časy s Romanem Odložilíkem a Martinem Vlčkem, z čehož mám radost."

Karel Trojan (st. č. 15 ): "Všechno bylo v pohodě, auto funguje perfektně. Je to rychlé, pěkně jsme se svezli. Udělal jsem maximum vzhledem k svojí aktuální výkonnosti. Teď to byly jen drobné chyby, snažil jsem se jet s nasazením a líbilo se nám to."

Jaroslaw Szeja (st. č. 16): "S šestým místem po první etapě jsem spokojený. Na poslední zkoušce jsme měli problémy s chladičem a byli jsme hodně nervózní, ale jsme tady. To je nejdůležitější a auto je taky celé. Zítra chceme jet tak jako dnes, rychle ale na jistotu."

Jan Jelínek (st. č. 19): "V kondici ještě určitě nejsem, hlavně hledám brzdné body. Navíc se sžíváme se spolujezdcem, někde mi utíká, někde ho musím trochu popohnat. Za této situace jsem s výsledkem maximálně spokojeni. Moc děkuji týmům Jardy Pešla a Martina Březíka, které nám pomohly s náhradními díly, konkrétně s mezinápravou a čerpadlem."

Václav Kopáček (st. č. 20): "Výsledky a časy jsou lepší než moje pocity z auta. Osobně moc spokojen nejsem, navíc v první vložce po servisu, v úseku do Hukvald, jsme museli brzdit u Dana Landy, který tam ošklivě boural. Kopřivnici jsem na chuť zatím nepřišel, gumy tady opět 'zahořely'. Na poslední zkoušce jsme byli lepší než Honza, bohužel tři čtyři drobné chybičky nás možná stály vítězství v etapě."

Filip Mareš (st. č. 26): "Ještě jsem pořádně neviděl výsledky, ale jednu zkoušku jsme ve třídě vyhráli a jinak se jede ve vteřinách. Celkově nemůžu být spokojený, ta penalizace nás tíží a těžko se to bude smazávat. Ty souboje ve třídě jsou ale nádherné. Zítra budeme bojovat dál, erzety jsou pořád náročné, uvidíme co se stane."

Patrik Rujbr (st. č. 27): "Naprostá spokojenost, na poslední jsme 'atakovali' retardér, naštěstí bez penalizace. Jinak jedeme v pohodě. Zítra na Kopřivnici asi použijeme tvrdší směs, nebo najdeme nějaké starší gumy."

René Dohnal (st. č. 28): "Od půlky Lešné jsme měli potíže s řazením, šlo to ztuha, auto vždycky tak nějak poskočilo. Nevěděl jsem, jestli zařadím a jestli vůbec dojedeme, byl jsem z toho trochu rozhozený. Modlil jsem se, aby to vydrželo. Snad to nebude nic závažného, protože to máme dobře rozjeté, i když teď jsme dostali penalizaci za posunutí retardéru, o kterém vůbec nevím. Ztratili jsme vedení v Peugeot Cupu, ale všechno je před zítřkem otevřené."

Simon Wagner (st. č. 29): "Máme za sebou dobrou druhou sekci, dobře jsme zvolili pneumatiky. Vše nám prostě vyšlo. Mechanici odstranili i drobné trable s převodovkou. Z průběhu závodu mám radost a zítra se budeme snažit udržet vedení ve třídě 6."

Lukáš Matěna (st. č. 35): "Třetím místem ve třídě 3 jsme po dnešku mile překvapeni, určitě jsem to nečekal. Jsme ale docela natěsno se Štěpánem Zabloudilem, tak uvidíme co se bude dít zítra. Bude to zábava. Měli jsme trochu problémy se servem, ale nějak to funguje, navíc jsme překvapeni, že auto funguje i na stovku benzín."

Andrej Barčák (st. č. 42): "Z výsledku po dnešku jsme nadšení, určitě jsem to nečekal. Druhá sekce byla z našeho pohledu opatrnější. Nezrychlil jsem, začal jsem jet trošičku víc hlavou a určitě se to vyplatilo. V téhle pozici jsem nikdy nebyl a rally je pro mě velký koníček, takže se nechci stresovat a ráno na to zase vletíme a uděláme maximum pro dobrý výsledek."

 

JANČA - 36. Valašská rally, tiskový servis

Tomáš Plachý, Jan Vaškovič