Jan Kopecký zatím na Valašce dominuje + ohlasy


Sedm rychlostních zkoušek prvního dne 37. ročníku KOWAX Valašské rally ValMez poznalo jediného vítěze. Tovární posádku Škody Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler (Škoda Fabia R5). Během odpolední sekce navýšili svůj náskok v čele, před osmi rychlostními zkouškami druhé etapy činí 29,5 sekundy.

Jan Kopecký zatím na Valašce dominuje + ohlasy

Jan Kopecký dnes dominoval ve všech odjetých zkouškách, v odpolední sekci, i vzhledem k podmínkám na trati, přece jen více vsadil na jistotu a náskok si kontroloval. O druhé místo se rozhořela bitva mezi Václavem Pechem a Ole Christianem Veibym. Plzeňský jezdec po RZ4 poskočil na druhou příčku, Veiby kontroval hlavně na RZ6, kde zajel druhý čas. Rozdíl mezi těmito jezdci činí 5,8 vteřiny.

V dobrých časech pokračoval odpoledne i Jan Dohnal (druhý čas na RZ4 Fulnek), svůj náskok na pátého Jana Černého navýšil na více než deset vteřin.

Ve druhé polovině desítky se nadále držel Jaromír Tarabus, následován Martinem Vlčkem a Filipem Marešem. Jejich tempu stačil i Václav Kopáček, ale jeho zaváhání na městské rychlostní zkoušce ho mírně vzdálilo nejbližším konkurentům. Čelní příčky odpoledne dále atakoval Jaroslaw Szeja, který po RZ6 opět nakoukl do desítky. Ve ValMezu si však Vojtěch Štajf vzal předchozí pozici zpět.  

V produkční kategorii se během odpoledne posunul do vedení Martin Březík s mitsubishi (18. absolutně), „dvoukolky“ ovládá dvaadvacátý Jiří Navrátil s Peugeotem 208 R2, před Julianem Wagnerem, jenž byl vůbec rád, že se po problémech s dobíjením dostal zpátky do servisní zóny. Po velké ztrátě Kamence v RZ6 patří třetí pozice Lumíru Firlovi.

Úvodní den zakončila novinka letošního harmonogramu, divácká RZ ValMez městská. Opět se potvrdilo, že Valašské Meziříčí rallysportem žije a stejně jako na náměstí při slavnostním startu obsypaly polokruhovou zkoušky davy fanoušků. 

Závěr první etapy se stal další pohromou produkčních vozů, soutěž postupně opustili Radim Vavřík (RZ5, diferenciál), Adam Stec a Adam Fabrika (oba RZ7, havárie). Sobotní den nedokončili ani Štěpán Zabloudil (RZ5, převodovka), Vlastimil Daňhel (RZ5, elektrika) či Ford Fiesta R5 Jiřího Hanáka (RZ6, TZ).

 

KOWAX Valašská rally ValMez – výsledky po I. etapě:

  1. Kopecký - Dresler (Škoda Fabia R5) 47:02.4
  2. Pech - Uhel (Ford Fiesta R5) + 29.5
  3. Veiby - Skjaermoen (Škoda Fabia R5) + 34.6
  4. Dohnal - Ernst (Ford Focus WRC) + 1:04.0
  5. Černý - Černohorský (Ford Fiesta R5) + 1:14.4
  6. Tarabus - Trunkát (Škoda Fabia R5) + 1:46.1
  7. Vlček - Žáková (Ford Fiesta R5) + 2:11.8
  8. Mareš - Hloušek (Škoda Fabia R5) + 2:19.5
  9. Kopáček - Rendlová (Ford Fiesta R5) + 2:34.1
  10. Štajf - Skácelová (Škoda Fabia R5) + 2:43.1

Ohlasy jezdců po I. etapě:

1 / Jan Kopecký
"Jsme nadmíru spokojení, vyhráli jsme všech sedm rychlostních zkoušek a máme docela dobrý náskok. Auto fungovalo skvěle. Za námi se odehrává velký souboj, takže budeme muset jet stále rychle. Byl jsem sám překvapený, že první a třetí zkouška v sekci byly docela čisté, z Oder jsem měl trochu respekt. Nechtěli jsme ale riskovat. Určitě se člověk musí dívat na to, kde bychom se mohli zlepšovat, ale musím říci, že dnes jsem s naším výkonem spokojený."

2 / Petr Uhel (spolujezdec Václava Pecha)

„Druhé průjezdy se nám povedly a s výsledkem jsme spokojení. Dá se říct, že jsme jeli to, co jsme si předsevzali, až na tu poslední městskou vložku, kde se hodně prášilo, navíc nás pustili hned za Honzou. Ta byla z našeho pohledu nepovedená.“

3 / Jan Černý

„Učíme se. Musím říct, že teď ve druhých průjezdech kluci hodně přidali, hlavně Venca, nečekal jsem, že až tolik přidá. Myslel jsem, že ten přestup bude trochu snazší, ale na suchém asfaltu, když to má hodně gripu, tak se s tím autem musí jet jinak. Když se podívám na Odry, které byly technické, tam jsme byli asi nejblíž klukům. Jakmile je to rychlé, i díky tomu, že máme krátký stálý převod, ztrácíme hodně. Chce to kilometry. Vytaháno bylo hodně - i to, co bylo hlášeno od špionů, že je čisté, tak po dvou autech tam toho bylo strašně moc. Je to fakt těžké, protože tratě jsou hodně rychlé, a jak je tam ten štěrk, tak k chybě není vůbec daleko.“

4 / Ole Christian Veiby
"Bylo to zrádné, ale vypořádali jsme se s tím dobře. Jsem spokojený, byl to povedený den. Souboj s Václavem Pechem je skvělý, těším se na zítřek. Dnes jsem se trošku potrápil jen na RZ 2 a 5, která byla odlišná než ty zbývající, ale jinak jsme se drželi. Jelo se hodně rychle a drželi jsme se Jana, takže to bylo hodně dobré. Dlouhá zkouška se mi hodně líbila, takže jsem na ní tlačil a jel v dobrém rytmu. Určitě se učíme nové věci, hlavně jízda s katováním na blátě a uklouzaném asfaltu, teď už to bylo o dost lepší."

5 / Jan Dohnal

„Poslední dvě rychlostky nebyly v našem podání vůbec povedené. Můj výkon byl slabý – na té nejdelší rychlostce jsem vůbec nechytnul rytmus, navíc tam bylo hodně prachu a chvílemi to bylo zralé na vypínání světel. Necítil jsem se tam, nevěřil jsem si a čas podle toho vypadal. Poslední rychlostka byla „vopičárna“, slalom mezi obrubníky. Tam jsem měl problémy s orientací, brzdil jsem do zatáček, do kterých nebylo potřeba brzdit, nebo jsem jel o kvalt níž. Fraška! Jsem rád, že to mám za sebou.“

6 / Jaroslaw Szeja
"Až do té rány do stromu to docela šlo. Ale vzhledem k odjetým kilometrům s tímhle autem si myslím, že to není úplně nejhorší. Není to sice první trojka, ale rychlost máme, tak se do toho musíme vpravit a s každým kilometrem to bude lepší. Každá erzeta je nový příběh."

7 / Miroslav Jakeš
"Zvykám si na auto. Trochu mu chybí výkon, ale jinak je to pořád hezké svezení. Trochu jsem si zkomplikoval situaci tím, že jsem nechal stejné obutí jako na ráno a jak se ochladilo, tak už to docela klouzalo. V zatáčkách to nedrželo. Ráno pojedu poprvé měkké gumy a pojedu je asi celý den, abych se s tím sžil."

8 / Jaromír Tarabus

„Bylo tam trochu více prachu rozvířeného od aut, jinak to bylo celkem v pohodě. Potřeboval bych trochu lépe ovládat auto, protože třeba na Odrách, kde je hodně serpentin, se nedokážu do nich vměstnat.“

10 / Martin Vlček

„Večerní průjezdy byly docela v pohodě, akorát mi rampa svítila asi deset metrů před auto. Jinak si myslím, že dobré. Technika nezlobí a navíc jsme se proklikali k celkem slušnému nastavení.“

11 / Jaroslav Melichárek

„Zkoušíme, co si můžeme dovolit, na časy se vůbec nedíváme. Tratě jsou pro nás nové – rychlé a náročné. Každým kilometrem to víc dostáváme do ruky a jede se nám lépe.“

16 / Jan Hloušek (spolujezdec Filipa Mareše)

„Stále se učíme, místy bylo vytaháno, v noci byla trochu mlha, takže se nám jelo trochu hůř, ale jinak jde všechno podle plánu. Výsledky na tomto závodě neřešíme.“

17 / Václav Kopáček
"Ty brzdy už se trochu zlepšují, začínáme se do toho trefovat. Bohužel jsem ale ztratil na páté nebo šesté rychlostní zkoušce, trošku jsem to neodhadnul a radši to pustil rovně na louku. Teď jsem ještě udělal totální chybu na městské, když jsem chtěl vyjet po prvním kole. Musel jsem couvat. Byla to jednoznačně moje chyba, soustředil jsem se až moc na ten posyp a prach. Ale jinak jsem s dneškem naprosto spokojený."

21 / Martin Březík
"Jeli jsme podobně jako v první sekci, ale předtím jsme měli smůlu s prasklou brzdovou hadicí. Na Lešné jsme to zkusili, za tmy mě to baví, a podařilo se. S dneškem jsem tak naprosto spokojený."

22 / Jaroslav Pešl

„Jsme spokojení, protože auto je tady. Na Martina Šikla jsme něco stáhli, na Martina Březíka se nedíváme, ten si jede vlastní závod. Na městské erzetě byla parádní atmosféra, a jelikož jsem domácí jezdec, tak jsem se snažil jet smykama pro diváky. Zítra hned ráno zabereme a zkusíme stáhnout Martina Šikla.“

24 / Martin Šikl
"Dneska jsme byli spokojení až na poslední Lešnou, kde jsme nedali škarpáky a na městskou zkoušku, kde jsme jednou zatočili trochu dřív a museli couvat. Přesto jsme hodně spokojení, jeli jsme dobře. Vyšlo i počasí a byly pěkné zkoušky. Na prvních Odrách jsme jen trošku vzali zadkem auta svodidlo, ale všechno je v pořádku a ani nebudeme dělat na autě nějaké změny."

38 / Matěj Kamenec

„Fulnek byl dobrý, tam jsme se zrychlili, z toho jsem měl dobrý pocit. Na Odrách bylo vytaháno pořád celkem dost bordelu, jel jsem opatrně, měl jsem z toho strach, abych to někam neposlal. Na Lešné se jelo vysoké tempo, ale potom přišla kombinace zatáček pravá 5 do levé 5. V pravé 5 jsem byl trošičku rychlejší, dopadl jsem do katu, odskočil mi zadek a levou stranou jsem trefil břeh, z čehož byl defekt, a ten jsme potom museli měnit.“

39 / Julian Wagner
" Obuli jsme na předek nové pneu a chtěli zatáhnout, ale už na první odpolední zkoušce jsme měli problém se startérem a museli jsme auto roztlačit. Po vložce nám odešel alternátor a museli jsme kompletně vypnout světla. Z tohoto pohledu nebyly časy úplně špatné, ale mohlo to být lepší. Jsem rád, že jsme tady, do servisu jsme dojížděli úplně bez světel."

40 / Lumír Firla
„Víc jsme si zvykli na auto, tak jsme se snažili držet tempo s kluky vepředu, ale Lešná nám očividně nešla. Teď potmě jsme tam dostali strašně moc, ale jsme v cíli první etapy, takže spokojenost.“

41 / Jiří Navrátil
„Pro nás je výsledek velkým překvapením. Nikdy bych nevěřil, že na tak těžké soutěži, jako je Valaška, a ještě po roční pauze, se mi podaří jet takhle. Skvělý rozpis od pana Arazima, skvělé erzety od pořadatelů, letos jsme nadšený. Na mě to není, já nejsem soutěžák, já moc jízdu přes horizonty po úzkém v lese na blátě nemám rád, ale dneska mi to chutná a mám z toho radost.“

 

Informačním kanálem 37. KOWAX Valašské rally ValMez 2018 je stránka www.valasskarally.cz, informace k soutěži naleznou zájemci také na facebookovém profilu KOWAX Valašská Rally Valmez.

KOWAX Valašská rally ValMez 2018 | tiskový servis | Tomáš Plachý, Jan Vaškovič, Jiří Dokulil

foto: Dano Hlinka